15.09.2020 08:14
ZAGREB, 14. rujna 2020. (Hina) - Razdoblje lockdowna pokazalo je da se potrošačke navike mijenjaju i da se kupci sve više okreću online kupnji, istaknuli su u ponedjeljak iz Hrvatske gospodarske komore (HGK), u osvrtu na podatke Državnog zavoda za statistiku o rastu online trgovine u Hrvatskoj u prvom polugodištu za 13,9 posto. 
"U razdoblju od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci narasla 13,9 posto", objašnjava direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača, ističu iz Komore. "Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online", kaže Ravlić.

Pandemija je, kako ističe, dovela do velikog zaokreta jer su se prije korone online kanalima najviše kupovala putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sada upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja. Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača, smatraju u HGK. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online).

"Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja", ističu iz Komore. 

TAJNO DRUŠTVOZAGREB, 18. travnja 2024. (Hina) - Kompanija Ericsson Nikola Tesla potpisala je nove ugovore  iz područja komunikacijskih mreža i digitalne transformacije društva vrijedne četiri milijuna eura, izvijestili su u četvrtak iz te kompanije.

ZAGREB, 18. travnja 2024. (Hina) - Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) je zbog teške povrede Zakona o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi u lancu opskrbe hranom (ZNTP), kaznio TP Varaždin s 30.000 eura, izvijestili su u četvrtak iz te regulatorne agencije.

ZAGREB, 18. travnja 2024. (Hina) - Prodaja automobila u EU pala je u ožujku prvi puta od početka godine, a u Hrvatskoj je stagnirala, izvijestila je u četvrtak udruga proizvođača ACEA, ocijenivši da su uteg kupnji bili uskršnji praznici.

ZAGREB, 16. travnja 2024. (Hina) - CIAK Grupa izvijestila je da je tvrtka u njezinu sastavu C.I.A.K. Auto d.o.o. Hrvatska u utorak potpisala transakciju preuzimanja dviju kompanija – ljubljanske Stahlgruber trgovine i banjalučkog Sim Impexa, članica LKQ Europe.

ZAGREB, 16. travnja 2024. (Hina) - Tročlani tim MediBoost u utorak je pobijedio na hrvatskom inovacijskom natjecanju za primjenu umjetne inteligencije u zdravstvu i medicini (AI4Health.Cro) te osvojio 5000 eura za aplikaciju koja predviđa ranu rehospitalizaciju, priopćio je Institut Ruđer Bošković.